Τι είναι το ηλεκτροκαρδιογράφημα;

Το ηλεκτροκαρδιογράφημα είναι μια εξαιρετικά απλή εξέταση , μικρής χρονικής διάρκειας που δεν ταλαιπωρεί τον ασθενή αλλά και εξαιρετικά χρήσιμη αφού δίνει στον κλινικό καρδιολόγο πολλές και σημαντικές πληροφορίες για το μυοκαρδιακό υπόστρωμα . Είναι απαραίτητη και αναντικατάστατη εξέταση για τη συνολική καρδιολογική εκτίμηση του ασθενούς.

Στην ουσία ο ηλεκτροκαρδιογράφος καταγράφει σε ένα χαρτί την ηλεκτρική δραστηριότητα της καρδιάς. Πολλά από τα νοσήματα της καρδιάς προκαλούν μεταβολές και αποκλίσεις από τη φυσιολογική ηλεκτρική δραστηριότητα και οι οποίες καταγράφονται στην ηλεκτροκαρδιογράφημα.

Φυσικά το ηλεκτροκαρδιογράφημα δεν δίνει διάγνωση από μόνο του. Πρέπει να τεθεί στην κλινική κρίση του θεράποντος καρδιολόγου μαζί και με το υπόλοιπο ιστορικό αλλά και την κλινική εξέταση προκειμένου να αποφανθεί αν υπάρχει διαταραχή, τί είδους διαταραχή είναι αυτή και ποιο νόσημα ενδέχεται να υποκρύπτεται πίσω από αυτήν.

Πού βοηθάει το ηλεκτροκαρδιογράφημα;

Το ηλεκτροκαρδιογράφημα βοηθάει στη διάγνωση και εκτίμηση της σοβαρότητας πολλών καρδιαγγειακών προβλημάτων αλλά και στη διερεύνηση πολλών συμπτωμάτων. Έτσι μπορεί να μας δώσει άμεσες ή έμμεσες αξιόλογες πληροφορίες για διάφορες καρδιολογικές νόσους όπως για τη στεφανιαία νόσο, για αρρυθμίες , για διάφορες μυοκαρδιοπάθειες και βαλβιδοπάθειες ,για ηλεκτρολυτικές διαταραχές και άλλες πολλές νοσολογικές οντότητες.

Παράλληλα είναι εξαιρετικά χρήσιμη εξέταση πάνω σε επείγουσες καταστάσεις , αφού ενδέχεται να μας διαφωτίσει για την αιτία διαφόρων συμπτωμάτων όπως επεισόδια θωρακικού πόνου, δύσπνοιας, λιποθυμίας, ζάλης, αισθήματος ταχυκαρδίας ή παλμών και βοηθώντας έτσι τόσο τη διάγνωση όσο και την περαιτέρω αντιμετώπιση του ασθενούς.

Τέλος το ηλεκτροκαρδιογράφημα είναι απαραίτητη εξέταση και για την χορήγηση πιστοποιητικών για συμμετοχή σε γυμναστικές και αθλητικές δραστηριότητες (προαθλητικό έλεγχο) αλλά και για τον καρδιολογικό έλεγχο προ χειρουργικών επεμβάσεων (προεγχειρητικό έλεγχο).

Ο ηλεκτροκαρδιογράφος του ιατρείου μου

Στο καρδιολογικό μου κέντρο διαθέτω έναν εξαιρετικά σύγχρονο, αξιόπιστο και εύχρηστο εξακάναλο καρδιογράφο (MAC 800, General Electric) με δυνατότητα στιγμιαίας αλλά και συνεχούς καταγραφής, λογισμικό αυτόματων μετρήσεων αλλά και με monitor παρακολούθησης της ηλεκτρικής δραστηριότητας της καρδιάς ακόμα και όταν το ηλεκτροκαρδιογράφημα έχει ολοκληρωθεί.

Επικοινωνία με το ιατρείο

Επικοινωνήστε μαζί μας τηλεφωνικώς για να κλείσετε το ραντεβού σας ή δείτε την τοποθεσία του ιατρείου στους χάρτες της Google. Για έκτακτα περιστατικά μπορείτε να καλείτε και στο 6944435433