Ο ρόλος του καρδιολόγου δεν αφορά μόνο εκείνους που ασθενούν από κάποια καρδιαγγειακή νόσο ή έχουν συμπτώματα που μπορούν να σχετιστούν με κάποιο καρδιακό πρόβλημα αλλά και εκείνους που δεν έχουν συμπτώματα αλλά θέλουν να ελέγξουν την κατάσταση της καρδιαγγειακής υγείας , ιδίως εκείνοι που έχουν παράγοντες κινδύνου (πχ υπέρταση, κάπνισμα, διαβήτη κ.α.) και εκείνοι που έχουν θετικό οικογενειακό ιστορικό καρδιοπάθειας.

Στο καρδιολογικό μου κέντρο ο βασικός προσυμπτωματικός έλεγχος περιλαμβάνει ένα πλήρες ιστορικό, κλινική εξέταση και φυσικά ηλεκτροκαρδιογράφημα και υπέρηχο-triplex καρδιάς.

Από εκεί και πέρα βάσει ευρημάτων και εφόσον κρίνεται σκόπιμο μπορεί να γίνει και περαιτέρω έλεγχος (πχ δοκιμασία κοπώσεως ή άλλες παρακλινικές εξετάσεις).

Ο προσυμπτωματικός έλεγχος είναι σημαντικός διότι δεν είναι λίγες οι φορές που ανακαλύπτονται σημαντικά προβλήματα που ακόμα δεν έχουν εκδηλώσει συμπτωματολογία (πχ υπερτροφική μυοκαρδιοπάθεια ή ανεύρυσμα αορτής ή βαλβιδοπάθειες) ή ακόμα και σε περιπτώσεις ασθενών που δεν αντιλαμβάνονται τα δυνητικά συμπτώματα μιας νόσου (χαρακτηριστικότερο παράδειγμα η σιωπηρή ισχαιμία, δηλαδή σημαντική στεφανιαία νόσος του μυοκαρδίου που προκαλεί ισχαιμικά φαινόμενα χωρίς να εκδηλώνεται πόνος στο στήθος ή η ασυμπτωματική κολπική μαρμαρυγή).

Ο προσυμπτωματικός έλεγχος δεν πρέπει να συγχέεται με την προληπτική καρδιολογία καθότι έχουν συμπληρωματική αξία και δεν είναι ταυτόσημες έννοιες.

Η προληπτική καρδιολογία ασχολείται με την προσπάθεια πρόληψης από κάποια καρδιαγγειακή νόσο μέσω της πρόληψης εμφάνισης και της αντιμετώπισης των παραγόντων κινδύνου (πχ με σωστά διατροφικά μοντέλα, με άσκηση, με διακοπή του καπνίσματος , μείωση της πρόσληψης άλατος κ.α.).

Ο προσυμπτωματικός έλεγχος έχει σαν κύριο στόχο να διαγνώσει έγκαιρα εάν υφίστανται καρδιαγγειακά προβλήματα τα οποία έως τώρα δεν έχουν δώσει συμπτωματολογία.

Επικοινωνία με το ιατρείο

Επικοινωνήστε μαζί μας τηλεφωνικώς για να κλείσετε το ραντεβού σας ή δείτε την τοποθεσία του ιατρείου στους χάρτες της Google. Για έκτακτα περιστατικά μπορείτε να καλείτε και στο 6944435433