Καρδιολογικοί Νόσοι/Συμπτώματα

Σε αυτήν την ενότητα δίνονται βασικές πληροφορίες για διάφορες νόσους ή συμπτώματα που αφορούν το καρδιαγγειακό σύστημα με τρόπο απλό και κατανοητό στο ευρύ κοινό. Ο στόχος δεν είναι φυσικά αυτές οι πληροφορίες να υποκαταστήσουν την ειδική ιατρική γνώμη και συμβουλευτική αλλά να κάνουν πιο κατανοητές κάποιες από τις πιο συχνές οντότητες που αφορούν την καρδιαγγειακή υγεία όπως η στεφανιαία νόσος, η υπέρταση, η καρδιακή ανεπάρκεια, η κολπική μαρμαρυγή και άλλες αρρυθμίες αλλά και μερικά από τα συχνότερα συμπτώματα που απασχολούν το γενικό πληθυσμό (όπως αίσθημα παλμών (φτερουγίσματα), δύσπνοια, εύκολη κόπωση, πόνος στο στήθος κ.α)

Καρδιολογικοί Νόσοι/Συμπτώματα

• Στηθάγχη (πόνος στο στήθος)

Η στηθάγχη είναι το υποκειμενικό αίσθημα πόνου στο στήθος και οφείλεται συνήθως σε στεφανιαία νόσο (ισχαιμία του μυοκαρδίου).

• Δύσπνοια- εύκολη κόπωση

Η δύσπνοια είναι σύμπτωμα και στην ουσία αναφέρεται στη δυσκολία του ασθενούς να αναπνεύσει καλά. Μπορεί να εμφανίζεται είτε μόνο στην σωματική προσπάθεια είτε και στην ηρεμία και η αιτιολογία της είναι ποικίλη.

• Στεφανιαία νόσος

Η στεφανιαία νόσος αφορά μία νοσολογική οντότητα κατά την οποία οι αρτηρίες που αιματώνουν την καρδιά (στεφανιαίες) έχουν στενώσεις ή ακόμα ενδέχεται να είναι και πλήρως αποφραγμένες.

• Αρτηριακή Υπέρταση

Η αρτηριακή πίεση αποτελείται από 2 συνιστώσες. Τη συστολική πίεση (την κοινώς επονομαζόμενη «μεγάλη») και τη διαστολική πίεση («μικρή»).

• Υπερλιπιδαιμίες (Χοληστερίνη-Τριγλυκερίδια)

Ως δυσλιπιδαιμίες ή υπερλιπιδαιμίες αναφέρονται όλες εκείνες οι περιπτώσεις που διαταράσσονται οι τιμές των λιπιδίων του αίματος (χοληστερόλη / τριγλυκερίδια)

• Σακχαρώδης Διαβήτης

Ο οργανισμός για να χρησιμοποιήσει τη γλυκόζη , παράγει μία ορμόνη από το πάγκρεας που λέγεται ινσουλίνη.

• Καρδιακή Ανεπάρκεια

Η καρδιά έχει 2 φάσεις λειτουργίας (διαστολή και συστολή) . Κατά τη διαστολή η καρδιά χαλαρώνει προκειμένου να υποδεχτεί το αίμα.

• Αίσθημα Παλμών-Ταχυκαρδίες

Πρόκειται για εκείνη την κατάσταση κατά την οποία ο ασθενής αναφέρει επεισόδια κατά τα οποία αισθάνεται έντονα τους παλμούς της καρδιάς του, (αίσθημα φτερουγίσματος συνήθως στο θώρακα και στον τράχηλο).

• Κολπική Μαρμαρυγή

Πρόκειται για μία αρρυθμία όπου η ηλεκτρική διέγερση των κόλπων γίνεται άναρχα, χαοτικά και ακανόνιστα με αποτέλεσμα να αναστέλλεται ο κεντρικός βηματοδότης της καρδιάς και έτσι να καταργείται και η ρυθμικότητά της.

• Έκτακτες Συστολές

Οι έκτακτες συστολές αποτελούν τη συχνότερη αρρυθμία των ενηλίκων και αποτελούν και μία από τις συχνότερες αιτίες αναζήτησης ιατρικής καρδιολογικής συμβουλής (ιδίως όταν είναι συμπτωματικές).

• Κάπνισμα

Το κάπνισμα αποτελεί κυρίαρχο παράγοντα κινδύνου για πληθώρα νοσημάτων που αφορούν το καρδιαγγειακό σύστημα αλλά και για άλλες σοβαρές νοσολογικές οντότητες ( όπως κακοήθειες και νοσήματα αναπνευστικού).

• Πρόπτωση Μιτροειδούς

Η μιτροειδής βαλβίδα είναι η βαλβίδα εκείνη η βαλβίδα μέσω της οποίας επικοινωνεί ο αριστερός κόλπος με την αριστερά κοιλία. Η βαλβίδα αυτή έχει 2 γλωχίνες που ανοίγουν και κλείνουν.

• Ανεύρυσμα Αορτής

Η αορτή είναι το μεγαλύτερο αγγείο του σώματος. Πρόκειται στην ουσία για τον αγωγό μεταφοράς του αίματος από την καρδιά προς το υπόλοιπο σώμα. Αποτελείται κατά σειρά από την θωρακική αορτή και την κοιλιακή αορτή.

• Συγκοπή - Ζάλη

Με τον όρο συγκοπή ή συγκοπτικό επεισόδιο χαρακτηρίζουμε την αιφνίδια και παροδική απώλεια συνείδησης (απώλεια των αισθήσεων), που διαρκεί για πολύ μικρό χρονικό διάστημα και εν συνεχεία ακολουθείται από την άμεση και πλήρη αποκατάσταση της συνειδήσεως.